Vi holder i år kurs på Asmaløy, Skjærhalden og Søndre Sandøy. Se liste over kurs og påmelding. 
Kategori: Introkurs
-

Kajakkurs i 2018 er nå lagt ut
-
Introkurs 11. juni 2016
Fem ivrige deltaker var med på introkurs med utgangspunkt fra Åsebu på Asmaløy. I sol og stille sjø ble de kjent med kajakk, åre, vest og trekk før vi tok årene fatt og padlet til Geitvikskjær. Her ble det introduksjon og øving på egenredning og kameratredning, noe alle klarte som en lek. Padleteknikk som fremdriftstak, bakking, stopp og svingeteknikker ble også øvd på. Tre timer gikk fort og etter endt kurs var alle enig om at padling var noe de ville fortsette med.
-
Introkurset på Skjærhalden 17. Juli 2015

Klar for krysning av leden over til Tareholmen. Introkurs i strålende sol fredag 17 Juli. To spente tenåringer tok utfordringer på strak arm ,og mestret fremdriftstak, svingetak ,rygging og stopp fortere enn svint. Imponerende også av de to sporty voksne , som også i rekordfart lærte det de skulle, før vi gikk i flåte og krysset den 300 meter lange leden ut til Tareholmen. Med rutebåter, cabincruisere , seilbåter og småbåter ,som skulle nyte den fine dagen på sjøen ble det en spennende overfart.
Vel fremme på Tareholmen,ble det vannlek, med synkrondykking i sirkel, og forsøk på og stupe kråke i vannet.
Så ble det knall og fall ut av kajakkene og forsøk på og komme oppi igjen. Kameratredning ble introdusert til slutt, og etterpå ville alle padle rundt Tareholmen, for og få maks ut av padlegleden alle satt igjen med etter kurset.
-
Introkurs tirsdag 14. juli 2015
Vi var så heldig å ha en supersporty familie med på introkurs denne dagen.
Kurset ble gjennomført i sol, regn, torden, over og under vann. Introduksjon av kajakk, åre, trekk og gjennomgang av padleteknikker på land samt oppvarming ble gjennomført før vi entret vannet. Der ble det øving av fremdriftstakk, rygging, svinging og å stoppe, før vi på rad padlet over sundet til Tarholmen.
Her ble det lek og morro i vannet med kajakk. Deltagerne falt ut av båten, lærte å tømme kajakk og å komme seg opp igjen. De lærte å legge seg i flåte og ble introdusert for cowboy- og åreposeredning.
På tur tilbake til Bystranden samlet vi oss først i flåte for deretter å krysse leden på rekke. Vi padlet tilbake med en avslappet gjeng som var blitt svært komfortable med å sitte i kajakken. En bratt og super læringskurve.
Flåten er klar 🙂 
Ups, hvor ble de av? 
Balansekunst 🙂 
Superflink:-)





